Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dyslexia and language game in classes of French
Jašková, Petra ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Anotační list Název diplomové práce: Lingvistická hra a dyslexie ve výuce francouzštiny Klíčová slova: Hra, aktivita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, speciální porucha učení, reedukace. Abstrakt: Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a hry ve výuce francouzštiny. Navrhuje hry a aktivity, které by odpovídaly specifickým potřebám dyslektiků a tím přispívaly k jejich reedukaci. Hry jsou určeny především pro mladší žáky, začátečníky a mohou být doporučeny hlavně pro třídy s integrovanými žáky. Práce se má stát pomůckou učiteli při výběru vhodných herních aktivit.
Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Humlová, Dominika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.
Specifické vývojové poruchy učení a jejich reedukce
Lorencová, Tereza ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Práce popisuje všechny specifické poruchy učení v obecné rovině. Nejvíce se zaměřu- je na dyslexii, dysgrafii a dysortografii. Uvádí příčiny a projevy SPU a jejich odraz na psychi- ce dětí a životě jejich rodin. Také se věnuje obecným metodám reedukace poruch učení i kon- krétním metodám nápravy dyslexie, dysgrafie a dysortografie včetně nástinu potřebných po- můcek k reedukaci. Představuje systém péče o děti s SPU v České Republice, resp. kdo se vzděláváním a péčí o tyto jedince může zabývat. K šetření v praktické části práce jsou použity následující metody: analýza dokumentace, pozorování, rozhovor a zpracování kazuistik. Šet- ření probíhalo ve dvou institucích, které se zabývají péčí o děti s SPU. Cílem praktické části bakalářské práce je představit dvě instituce pracující s dětmi se SPU, analyzovat jejich meto- dy nápravy SPU a sestavit kazuistiky dvou vybraných žáků.
Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení
Malinová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomová práce "Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení" je porovnání intervence mateřské školy a přípravné třídy základní školy u dětí s odkladem školní docházky. Práce popisuje všechny druhy specifických poruch učení. Detailně rozpracovává speciálně pedagogickou diagnostiku rizikových faktorů specifických poruch učení. Nabízí ucelenou metodiku časově nenáročného orientačního testování rizikových faktorů specifických poruch učení u dětí před nástupem školní docházky. Tato metodika byla použita při testování dětí s odloženou školní docházkou na začátku školního roku a v březnu téhož školního roku. Vyhodnocení výsledků testování jednotlivých účastníků výzkumu je zpracováno graficky, je doplněno kazuistikou a zdokumentováním kresebné a grafomotorické tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy
Panýrková, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy Diplomová práce "Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy" si klade cíl sestavit soubor metod a zhodnotit jeho vliv na reedukaci dysortografie - specifické poruchy pravopisu. Teoretická část se zabývá terminologií, projevy a etiologií specifických poruch učení, dále je na problematiku specifických poruch učení nahlíženo v kontextu vzdělávání na prvním stupni základní školy. Diagnostika, metody reedukace a užívané pomůcky jsou popsány pouze ve vztahu k dysortografii. Výzkumná část popisuje používané metody v rámci realizované speciálně pedagogické intervence a na základě analýzy vstupní a výstupní diagnostiky hodnotí vliv užitých metod na reedukaci dysortografie vybraného vzorku žáků v porovnání s kontrolní skupinou žáků, u které tyto metody aplikovány nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení
Malinová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomová práce "Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení" je porovnání intervence mateřské školy a přípravné třídy základní školy u dětí s odkladem školní docházky. Práce popisuje všechny druhy specifických poruch učení. Detailně rozpracovává speciálně pedagogickou diagnostiku rizikových faktorů specifických poruch učení. Nabízí ucelenou metodiku časově nenáročného orientačního testování rizikových faktorů specifických poruch učení u dětí před nástupem školní docházky. Tato metodika byla použita při testování dětí s odloženou školní docházkou na začátku školního roku a v březnu téhož školního roku. Vyhodnocení výsledků testování jednotlivých účastníků výzkumu je zpracováno graficky, je doplněno kazuistikou a zdokumentováním kresebné a grafomotorické tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy
Panýrková, Monika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Název: Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy Diplomová práce "Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy" si klade cíl sestavit soubor metod a zhodnotit jeho vliv na reedukaci dysortografie - specifické poruchy pravopisu. Teoretická část se zabývá terminologií, projevy a etiologií specifických poruch učení, dále je na problematiku specifických poruch učení nahlíženo v kontextu vzdělávání na prvním stupni základní školy. Diagnostika, metody reedukace a užívané pomůcky jsou popsány pouze ve vztahu k dysortografii. Výzkumná část popisuje používané metody v rámci realizované speciálně pedagogické intervence a na základě analýzy vstupní a výstupní diagnostiky hodnotí vliv užitých metod na reedukaci dysortografie vybraného vzorku žáků v porovnání s kontrolní skupinou žáků, u které tyto metody aplikovány nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní školy
Humlová, Dominika ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce na téma "Individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení na 1. stupni základní" školy pojednává o problematice vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení, která je v dnešní době velmi aktuálním tématem. Práce je standardně rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část, vypracována z odborných pramenů, definuje specifické poruchy učení, popisuje jejich klasifikaci, projevy, reedukaci a možnosti a zásady vzdělávání žáků s těmito obtížemi. Praktická část se věnuje popisu příkladu dobré praxe - Základní školy Táborské, kde individuální integrace žáků se specifickými poruchami učení probíhá. Zabývá se kromě charakteristiky školy, školského poradenského pracoviště a průběhu integrace i několika konkrétními příklady individuální integrace.
Specifické poruchy učení a jejich dopad na výuku českého jazyka
PEŠTOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení, zejména pak těmi, které nejvíce ovlivňují výuku českého jazyka. Práce se tedy detailněji zaměřuje na dyslexii, dysgrafii a dysortografii. Teoretická část se věnuje problematice specifických poruch učení, jejich projevům, příčinám či výskytu. Tato část dále popisuje diagnostiku poruch učení, úlevy, které jsou realizovány pro diagnostikované jedince a dopad na výuku českého jazyka. Důležité poznatky obsahuje praktická část, jež se skládá z rozhovoru s vyučující českého jazyka, z pozorování žáků s poruchami učení a rozboru jejich písemného projevu.
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v první třídě základní školy
Hroudová, Irena ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi rozvoje dílčích funkcí u žáků v první třídě základní školy. Teoretická část vymezuje základní pojmy a definice v oblasti problematiky specifických poruch učení, zabývá se možnostmi diagnostiky specifických poruch učení. Práce dále popisuje klíčové dílčí funkce ve vztahu k osvojování školních dovedností a seznamuje s teorií deficitů dílčích funkcí, jako jednou z možností příčin obtíží v osvojování dovedností číst a psát. Praktická část analyzuje výsledky, diagnostiky vybraných dílčích funkcí u vybraného vzorku dětí před a po realizaci cvičení zaměřených na jejich rozvoj v rámci výuky v prvním ročníku ZŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.